Tudod, hogyan dolgozik egy automata doktor? Végigjártuk az egri oktatóközpont szabadulószobáját, ahova bejutni könnyű volt, na de kijutni nem egyszerű.

Skill-projekt


Kijárat a szabadulószobán túl…


Ha most megkérdeznénk tőled, hogy mit jelent a skill szó, akkor szinte biztos, hogy azt felelnéd: készséget, képességet, gyakorlatot. Így azt is tudod, hogy a skilled szó szakképzettet jelent. A Skill-labor pontosan erről szól. Olyan készségeket, képességeket fejleszt az egymásra épülő szimulációs gyakorlatok folyamán, ami az egészségügyi szakképzésben tanulók elméleti tudására alapozva a jövőbeli munkájukra készíti fel őket. Ezt a különleges labort nem csak azok a fiatalok használják, akik valamilyen egészségügyi ágazathoz tartozó hivatást választanak, hanem azok is, akik a folyamatosan fejlődő egészségügyi környezettel lépést szeretnének tartani.

Az egri kórház szimulációs laborjához hasonló oktatási környezet nem egyedi, az ország 16 városában található ilyen egészségügyi tapasztalatszerzésre, képzésre alkalmas labor. A csecsemőápolástól a 3 dimenziós képalkotásig, az intenzív osztály gépekkel felszerelt környezetétől a legmodernebb eszközökig itt minden szakterület és minden fejlesztés rendelkezésre áll. Az egri kórház szakoktató csoportja hisz abban, hogy a hasznos tudást kellemes körülmények között is kamatoztatni tudják a fiatalok, így a tanulócsoportjaik játszva bizonyíthatják a megszerzett tudást: a bejárat mindenki előtt nyitott, de a kijárat egy szabadulószobán túl található.

Ha igazán érdekes környezetben szeretnél tanulni, akkor az egészségügyi szakdolgozói pályát neked találták ki! Nézd meg a Skill-laborról szóló kisfilmet!

Ha most megkérdeznénk tőled, hogy mit jelent a skill szó, akkor szinte biztos, hogy azt felelnéd: készséget, képességet, gyakorlatot. Így azt is tudod, hogy a skilled szó szakképzettet jelent. A Skill-labor pontosan erről szól. Olyan készségeket, képességeket fejleszt az egymásra épülő szimulációs gyakorlatok folyamán, ami az egészségügyi szakképzésben tanulók elméleti tudására alapozva a jövőbeli munkájukra készíti fel őket. Ezt a különleges labort nem csak azok a fiatalok használják, akik valamilyen egészségügyi ágazathoz tartozó hivatást választanak, hanem azok is, akik a folyamatosan fejlődő egészségügyi környezettel lépést szeretnének tartani.

Az egri kórház szimulációs laborjához hasonló oktatási környezet nem egyedi, az ország 16 városában található ilyen egészségügyi tapasztalatszerzésre, képzésre alkalmas labor. A csecsemőápolástól a 3 dimenziós képalkotásig, az intenzív osztály gépekkel felszerelt környezetétől a legmodernebb eszközökig itt minden szakterület és minden fejlesztés rendelkezésre áll. Az egri kórház szakoktató csoportja hisz abban, hogy a hasznos tudást kellemes körülmények között is kamatoztatni tudják a fiatalok, így a tanulócsoportjaik játszva bizonyíthatják a megszerzett tudást: a bejárat mindenki előtt nyitott, de a kijárat egy szabadulószobán túl található.

Ha igazán érdekes környezetben szeretnél tanulni, akkor az egészségügyi szakdolgozói pályát neked találták ki! Nézd meg a Skill-laborról szóló kisfilmet!

Pályaválasztás: az én utam

5 film, 5 kérdés

Mozizz csapatban, kvízelj online és nyerj!

Öt kisfilm, 5x5 kérdés, öt tablet nyeremény!

Öt kisfilmet készítettünk pályaválasztási kedvcsinálónak számotokra, ezekben különböző egészségügyi szakdolgozói feladatok köré építettünk fel egy kis történetet. Ha már az ötösöknél tartunk, akkor folytassuk is ötös csoportokban:  
1. Nézd meg a kisfilmeket!

Skill labor

Laboratórium

Neurofiziológia

Műtő

Robottechnológia

2. Válaszolj a kérdésekre helyesen!
3. Ne felejtsd el kitölteni online az adatokat is!
4. Küldd el a megfejtésedet 2022.12.31-ig!
5. Figyeld 2023.01.10-é n a Facebook oldalunkon a sorsolást!
Plusz egy tipp: Nem baj, ha elsőre nem emlékszel pontosan, nézd meg a kisfilmet újra! Ez nem puskázás! És itt segítünk a kérdésekkel is!

Skill labor

  • Hogy hívják az újraélesztést segítő eszközt?
  • Milyen színű speciális ruhába öltöztek át a lányok?
  • Milyen eszközzel végeznek mikrokamerás beavatkozásokat?
  • Milyen játékot játszottak a szereplőink?
  • Kik tanulhatnak ebben a környezetben?

Laboratórium

  • Hogy hívják a főszereplő kislány cicáját?
  • Milyen mintát vesznek Reginától?
  • Milyen formájú oldalról a vörösvértest?
  • Vérvétel után miben tárolják a mintát?
  • Ki szólítja meg Reginát a film végén?

Neurofiziológia

  • Mi zavarja „jobban” Petrát?
  • Hányféle vizsgálatot végeznek el a filmben?
  • Milyen képet lát Petra a szemvizsgálatkor?
  • Minek hívja Petra az elektródákat?
  • Mit szeret játszani Petra?

Műtő

  • Mivel esik el Norina?
  • Melyik testrészét kell műteni?
  • Ki segíti az altatóorvos munkáját?
  • Kinek adja a műtéti eszközöket a műtősnő?
  • Milyennek kell lennie a műtői környezetnek?

Robottechnológia

  • Hogyan mutatkozik be a kommunikációs robot?
  • Mit mér Pudu, a hőkamerájával?
  • Hogyan kommunikál az emberformájú robot?
  • Mi a neve a sebek mélységét mérő műszernek?
  • Hányféle kommunikációs robotot láthattok a kisfilmben?
  Az 5X5-ös játékban való részvétel feltételei:
  1. A játékban csak természetes személyek vehetnek részt.
  2. A MESZK alkalmazottjai vagy a jogszabálynak megfelelő tisztségviselői, továbbá az ő közeli hozzátartozói (szülő, gyermek, testvér, házas/ élettárs) nem vehetnek részt a játékban. A kamarai tagság önmagában nem összeférhetetlen.
  3. A megadott személyes adatokat a kamara kizárólag ezen nyereményjátékra használja fel, nem adja át harmadik félnek, nem kezdeményez a megadott elérhetőségen marketing tevékenységet és a nyertesek kiértesítését és a nyeremények átvételét követően törli azokat az adatbázisaiból.
  4. A nyertesek kiválasztása egyszerű kézi húzással történik. A sorsoláson kizárólag elektronikus úton beküldött, teljeskörűen kitöltött és helyesen megválaszolt űrlapot beküldő személy vehet részt.
  5. A játék nyertesei elektronikus levélben kerülnek értesítésre, a nyeremény átvétele a megadott név alapján, személyazonosság igazolása mellett történik meg. A 18. életévét be nem töltött személy esetében szülői/gondviselői (törvényes képviselő) kísérettel adható át a nyeremény.
  6. A nyertes (18. életév alatt szülő/gondviselő) kitölti az átvételkor a kamara átadás-átvételi nyilatkozatát.
  7. A játékban résztvevő a beküldés gombbal elfogadja a játékszabályokat és az adatvédelmi szabályokat*.
*A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. számú rendelete alapján.