Ha szereted a kihívásokat, ha szeretnél embereken segíteni, ha szeretnél folyamatosan fejlődni, akkor az egészségügy a te utad!

Skill-projekt


Koskáné Török Tünde, Vezető intézeti szakoktató, Skill labor ápolásszakmai vezető


Gyermekkoromban többször látogattam meg a kórházban fekvő nagymamámat. Volt, hogy csak ücsörögtem az ágya mellett és arról beszéltünk, hogyan dolgoznak az ápolónők. Lenyűgözött a kedvességük, a hozzáértésük. Később édesapám súlyos betegsége kapcsán megismertem a munkafolyamatokat is. Így nem volt kérdés a pályaválasztás számomra, egészségügyi szakközépiskolába jelentkeztem.

Nincs olyan ember, akit ha megérint ez a hivatás, akkor ne lenne szívének kedves szakterület, én így voltam a belgyógyászattal. Egy belgyógyászati osztályon kezdtem el dolgozni, majd elvégeztem az egészségügyi főiskolát, később egyetemi diplomát és egészségügyi tanári diplomát szereztem.

A kisfilmben is bemutatott skill-projekt kapcsán kerültem vissza a kórházba. A Skill-labor egy oktatási egység a kórházon belül, úgy kell elképzelni, mint egy nagyon tematikus, speciális szaktanterem részleget. Az országban összesen 16 ilyen oktatólabor létezik kórházakban, mindegyik rendkívül magas színvonalú eszközparkkal, modern technikai háttérrel van felszerelve. Szimulációs labornak is nevezzük, hiszen ezekben a különleges termekben, ezekkel a különleges eszközökkel életszerű folyamatokat, vizsgálatokat gyakorolnak be a tanulók, akik itt úgy tudják a készségeiket fejleszteni, hogy később, az osztályon már magabiztosan el tudják látni feladataikat felügyelet mellett.

A kórház oktatási csoportjában hárman dolgozunk intézeti szakoktatóként, egyszerre vagyunk ápolók és tanárok is. Nem véletlenül húzott vissza a szívünk a kórházba. Magunkkal hoztunk egy kicsit másfajta oktatási módszert, és talán különlegesnek mondható szemlélettel is rendelkezünk. A mindennapi munka során nem félünk a formabontó feladatoktól sem. Nagyon fontosnak tartjuk a pályaorientációs feladatainkat, és rendkívül nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy minél több fiatalt próbáljunk a pályára vonzani. Éppen ezért számukra alakítottuk ki ebben a szimulációs környezetben azt a szabadulószobát, ami egy biológiai, egészségügyi, természettudományi ismeretekre épülő játék – a valósággal. Mi mindannyian úgy gondoljuk, hogy felelősek vagyunk a jövő generációjáért!

Gyermekkoromban többször látogattam meg a kórházban fekvő nagymamámat. Volt, hogy csak ücsörögtem az ágya mellett és arról beszéltünk, hogyan dolgoznak az ápolónők. Lenyűgözött a kedvességük, a hozzáértésük. Később édesapám súlyos betegsége kapcsán megismertem a munkafolyamatokat is. Így nem volt kérdés a pályaválasztás számomra, egészségügyi szakközépiskolába jelentkeztem.

Nincs olyan ember, akit ha megérint ez a hivatás, akkor ne lenne szívének kedves szakterület, én így voltam a belgyógyászattal. Egy belgyógyászati osztályon kezdtem el dolgozni, majd elvégeztem az egészségügyi főiskolát, később egyetemi diplomát és egészségügyi tanári diplomát szereztem.

A kisfilmben is bemutatott skill-projekt kapcsán kerültem vissza a kórházba. A Skill-labor egy oktatási egység a kórházon belül, úgy kell elképzelni, mint egy nagyon tematikus, speciális szaktanterem részleget. Az országban összesen 16 ilyen oktatólabor létezik kórházakban, mindegyik rendkívül magas színvonalú eszközparkkal, modern technikai háttérrel van felszerelve. Szimulációs labornak is nevezzük, hiszen ezekben a különleges termekben, ezekkel a különleges eszközökkel életszerű folyamatokat, vizsgálatokat gyakorolnak be a tanulók, akik itt úgy tudják a készségeiket fejleszteni, hogy később, az osztályon már magabiztosan el tudják látni feladataikat felügyelet mellett.

A kórház oktatási csoportjában hárman dolgozunk intézeti szakoktatóként, egyszerre vagyunk ápolók és tanárok is. Nem véletlenül húzott vissza a szívünk a kórházba. Magunkkal hoztunk egy kicsit másfajta oktatási módszert, és talán különlegesnek mondható szemlélettel is rendelkezünk. A mindennapi munka során nem félünk a formabontó feladatoktól sem. Nagyon fontosnak tartjuk a pályaorientációs feladatainkat, és rendkívül nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy minél több fiatalt próbáljunk a pályára vonzani. Éppen ezért számukra alakítottuk ki ebben a szimulációs környezetben azt a szabadulószobát, ami egy biológiai, egészségügyi, természettudományi ismeretekre épülő játék – a valósággal. Mi mindannyian úgy gondoljuk, hogy felelősek vagyunk a jövő generációjáért!

Pályaválasztás: az én utam

5 film, 5 kérdés

Mozizz csapatban, kvízelj online és nyerj!

Öt kisfilm, 5x5 kérdés, öt tablet nyeremény!

Öt kisfilmet készítettünk pályaválasztási kedvcsinálónak számotokra, ezekben különböző egészségügyi szakdolgozói feladatok köré építettünk fel egy kis történetet. Ha már az ötösöknél tartunk, akkor folytassuk is ötös csoportokban:  
1. Nézd meg a kisfilmeket!

Skill labor

Laboratórium

Neurofiziológia

Műtő

Robottechnológia

2. Válaszolj a kérdésekre helyesen!
3. Ne felejtsd el kitölteni online az adatokat is!
4. Küldd el a megfejtésedet 2022.12.31-ig!
5. Figyeld 2023.01.10-é n a Facebook oldalunkon a sorsolást!
Plusz egy tipp: Nem baj, ha elsőre nem emlékszel pontosan, nézd meg a kisfilmet újra! Ez nem puskázás! És itt segítünk a kérdésekkel is!

Skill labor

  • Hogy hívják az újraélesztést segítő eszközt?
  • Milyen színű speciális ruhába öltöztek át a lányok?
  • Milyen eszközzel végeznek mikrokamerás beavatkozásokat?
  • Milyen játékot játszottak a szereplőink?
  • Kik tanulhatnak ebben a környezetben?

Laboratórium

  • Hogy hívják a főszereplő kislány cicáját?
  • Milyen mintát vesznek Reginától?
  • Milyen formájú oldalról a vörösvértest?
  • Vérvétel után miben tárolják a mintát?
  • Ki szólítja meg Reginát a film végén?

Neurofiziológia

  • Mi zavarja „jobban” Petrát?
  • Hányféle vizsgálatot végeznek el a filmben?
  • Milyen képet lát Petra a szemvizsgálatkor?
  • Minek hívja Petra az elektródákat?
  • Mit szeret játszani Petra?

Műtő

  • Mivel esik el Norina?
  • Melyik testrészét kell műteni?
  • Ki segíti az altatóorvos munkáját?
  • Kinek adja a műtéti eszközöket a műtősnő?
  • Milyennek kell lennie a műtői környezetnek?

Robottechnológia

  • Hogyan mutatkozik be a kommunikációs robot?
  • Mit mér Pudu, a hőkamerájával?
  • Hogyan kommunikál az emberformájú robot?
  • Mi a neve a sebek mélységét mérő műszernek?
  • Hányféle kommunikációs robotot láthattok a kisfilmben?
  Az 5X5-ös játékban való részvétel feltételei:
  1. A játékban csak természetes személyek vehetnek részt.
  2. A MESZK alkalmazottjai vagy a jogszabálynak megfelelő tisztségviselői, továbbá az ő közeli hozzátartozói (szülő, gyermek, testvér, házas/ élettárs) nem vehetnek részt a játékban. A kamarai tagság önmagában nem összeférhetetlen.
  3. A megadott személyes adatokat a kamara kizárólag ezen nyereményjátékra használja fel, nem adja át harmadik félnek, nem kezdeményez a megadott elérhetőségen marketing tevékenységet és a nyertesek kiértesítését és a nyeremények átvételét követően törli azokat az adatbázisaiból.
  4. A nyertesek kiválasztása egyszerű kézi húzással történik. A sorsoláson kizárólag elektronikus úton beküldött, teljeskörűen kitöltött és helyesen megválaszolt űrlapot beküldő személy vehet részt.
  5. A játék nyertesei elektronikus levélben kerülnek értesítésre, a nyeremény átvétele a megadott név alapján, személyazonosság igazolása mellett történik meg. A 18. életévét be nem töltött személy esetében szülői/gondviselői (törvényes képviselő) kísérettel adható át a nyeremény.
  6. A nyertes (18. életév alatt szülő/gondviselő) kitölti az átvételkor a kamara átadás-átvételi nyilatkozatát.
  7. A játékban résztvevő a beküldés gombbal elfogadja a játékszabályokat és az adatvédelmi szabályokat*.
*A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. számú rendelete alapján.