Az utóbbi időszak a technológia rohamos fejlődését hozta magával, így egyre nagyobb lehetőséget látok a klinikai gyakorlatban tapasztalt problémák megoldására.

Robotok a betegellátásban


Dr. habil Oláh András, kutatócsoport vezető


Mintegy húsz éve tevékenykedem oktatóként, vezetőként az egészségtudományi felsőoktatásban. Az utóbbi időszak a technológia rohamos fejlődését hozta magával, így egyre nagyobb lehetőséget látok a klinikai gyakorlatban tapasztalt problémák megoldására. Örömmel fordultam az egészségügyi, azon belül is kiemelten az ápolástudományi kutatási, fejlesztési és innovációs kihívások felé.

Kezdeményezésemre jött létre egy valós betegellátási környezetet reprodukáló oktatási szimulációs és kutatólaboratóriumi célokat egyaránt szolgáló intézet. Örülök, hogy laboratóriumunkban a kapcsolódó kisfilmet is leforgathattuk. Jelenleg zajló fejlesztéseink közül külön kiemelném a szenzorfúziós technológiával fejlesztett 3D sebszkennerünket, melynek prototípusát már a valós betegellátásban is teszteljük. A másik nagy területünk annak kutatása, hogy miként lehet a robotokat bevonni a betegápolásba. Kiemelt célunk az ápolók terhelésének csökkentése és a betegellátás minőségének fejlesztése.

A hozzánk látogatóba érkező tanulók láthatóan jól érezték magukat. Bízunk abban, hogy hozzájárulhattunk ahhoz, hogy mind többen válasszák az egészségügyi szakdolgozói hivatásokat – közülük is természetesen kiemelten az oly sok tudást nyújtó és továbblépési lehetőséget biztosító ápolást. A csillogó tekinteteket, és néhány ifjú látogatónk zárórát követően sem szűnő érdeklődését megtapasztalva: talán van is erre esélyünk.

Biztosak vagyunk abban, hogy a most pályaválasztás előtt álló tanulók tanulmányaik, később munkájuk során számos érdekes probléma felvetéssel, akár önálló kutatási, fejlesztési tevékenységgel járulnak hozzá a betegápolás minőségének fejlesztéséhez.

Várjuk őket szeretettel mind a középfokú szakképzésben, mind a felsőoktatási BSc és MSc ápolóképzésben, valamint PhD hallgatóink körében. Határ a csillagos ég!

Digi Lucáról szóló kisfilmünket a videóban találod!

Mintegy húsz éve tevékenykedem oktatóként, vezetőként az egészségtudományi felsőoktatásban. Az utóbbi időszak a technológia rohamos fejlődését hozta magával, így egyre nagyobb lehetőséget látok a klinikai gyakorlatban tapasztalt problémák megoldására. Örömmel fordultam az egészségügyi, azon belül is kiemelten az ápolástudományi kutatási, fejlesztési és innovációs kihívások felé.

Kezdeményezésemre jött létre egy valós betegellátási környezetet reprodukáló oktatási szimulációs és kutatólaboratóriumi célokat egyaránt szolgáló intézet. Örülök, hogy laboratóriumunkban a kapcsolódó kisfilmet is leforgathattuk. Jelenleg zajló fejlesztéseink közül külön kiemelném a szenzorfúziós technológiával fejlesztett 3D sebszkennerünket, melynek prototípusát már a valós betegellátásban is teszteljük. A másik nagy területünk annak kutatása, hogy miként lehet a robotokat bevonni a betegápolásba. Kiemelt célunk az ápolók terhelésének csökkentése és a betegellátás minőségének fejlesztése.

A hozzánk látogatóba érkező tanulók láthatóan jól érezték magukat. Bízunk abban, hogy hozzájárulhattunk ahhoz, hogy mind többen válasszák az egészségügyi szakdolgozói hivatásokat – közülük is természetesen kiemelten az oly sok tudást nyújtó és továbblépési lehetőséget biztosító ápolást. A csillogó tekinteteket, és néhány ifjú látogatónk zárórát követően sem szűnő érdeklődését megtapasztalva: talán van is erre esélyünk.

Biztosak vagyunk abban, hogy a most pályaválasztás előtt álló tanulók tanulmányaik, később munkájuk során számos érdekes probléma felvetéssel, akár önálló kutatási, fejlesztési tevékenységgel járulnak hozzá a betegápolás minőségének fejlesztéséhez.

Várjuk őket szeretettel mind a középfokú szakképzésben, mind a felsőoktatási BSc és MSc ápolóképzésben, valamint PhD hallgatóink körében. Határ a csillagos ég!

Digi Lucáról szóló kisfilmünket a videóban találod!

Pályaválasztás: az én utam

5 film, 5 kérdés

Mozizz csapatban, kvízelj online és nyerj!

Öt kisfilm, 5x5 kérdés, öt tablet nyeremény!

Öt kisfilmet készítettünk pályaválasztási kedvcsinálónak számotokra, ezekben különböző egészségügyi szakdolgozói feladatok köré építettünk fel egy kis történetet. Ha már az ötösöknél tartunk, akkor folytassuk is ötös csoportokban:  
1. Nézd meg a kisfilmeket!

Skill labor

Laboratórium

Neurofiziológia

Műtő

Robottechnológia

2. Válaszolj a kérdésekre helyesen!
3. Ne felejtsd el kitölteni online az adatokat is!
4. Küldd el a megfejtésedet 2022.12.31-ig!
5. Figyeld 2023.01.10-é n a Facebook oldalunkon a sorsolást!
Plusz egy tipp: Nem baj, ha elsőre nem emlékszel pontosan, nézd meg a kisfilmet újra! Ez nem puskázás! És itt segítünk a kérdésekkel is!

Skill labor

  • Hogy hívják az újraélesztést segítő eszközt?
  • Milyen színű speciális ruhába öltöztek át a lányok?
  • Milyen eszközzel végeznek mikrokamerás beavatkozásokat?
  • Milyen játékot játszottak a szereplőink?
  • Kik tanulhatnak ebben a környezetben?

Laboratórium

  • Hogy hívják a főszereplő kislány cicáját?
  • Milyen mintát vesznek Reginától?
  • Milyen formájú oldalról a vörösvértest?
  • Vérvétel után miben tárolják a mintát?
  • Ki szólítja meg Reginát a film végén?

Neurofiziológia

  • Mi zavarja „jobban” Petrát?
  • Hányféle vizsgálatot végeznek el a filmben?
  • Milyen képet lát Petra a szemvizsgálatkor?
  • Minek hívja Petra az elektródákat?
  • Mit szeret játszani Petra?

Műtő

  • Mivel esik el Norina?
  • Melyik testrészét kell műteni?
  • Ki segíti az altatóorvos munkáját?
  • Kinek adja a műtéti eszközöket a műtősnő?
  • Milyennek kell lennie a műtői környezetnek?

Robottechnológia

  • Hogyan mutatkozik be a kommunikációs robot?
  • Mit mér Pudu, a hőkamerájával?
  • Hogyan kommunikál az emberformájú robot?
  • Mi a neve a sebek mélységét mérő műszernek?
  • Hányféle kommunikációs robotot láthattok a kisfilmben?
  Az 5X5-ös játékban való részvétel feltételei:
  1. A játékban csak természetes személyek vehetnek részt.
  2. A MESZK alkalmazottjai vagy a jogszabálynak megfelelő tisztségviselői, továbbá az ő közeli hozzátartozói (szülő, gyermek, testvér, házas/ élettárs) nem vehetnek részt a játékban. A kamarai tagság önmagában nem összeférhetetlen.
  3. A megadott személyes adatokat a kamara kizárólag ezen nyereményjátékra használja fel, nem adja át harmadik félnek, nem kezdeményez a megadott elérhetőségen marketing tevékenységet és a nyertesek kiértesítését és a nyeremények átvételét követően törli azokat az adatbázisaiból.
  4. A nyertesek kiválasztása egyszerű kézi húzással történik. A sorsoláson kizárólag elektronikus úton beküldött, teljeskörűen kitöltött és helyesen megválaszolt űrlapot beküldő személy vehet részt.
  5. A játék nyertesei elektronikus levélben kerülnek értesítésre, a nyeremény átvétele a megadott név alapján, személyazonosság igazolása mellett történik meg. A 18. életévét be nem töltött személy esetében szülői/gondviselői (törvényes képviselő) kísérettel adható át a nyeremény.
  6. A nyertes (18. életév alatt szülő/gondviselő) kitölti az átvételkor a kamara átadás-átvételi nyilatkozatát.
  7. A játékban résztvevő a beküldés gombbal elfogadja a játékszabályokat és az adatvédelmi szabályokat*.
*A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. számú rendelete alapján.